(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ NLD အေပၚ အေျခအျမစ္မရွိဘဲ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေဝဖန္ ပုတ္ခတ္ေနေသာ ရဟန္းေတာ္အားလံုး ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစ)
ဦးဇင္းက ေခ်ာင္းဦးဇာတိပါ။ အမွန္ေတာ့ ဦးဇင္းက ေရႊ၀ါေရာင္မွာ လွည့္လည္ လႈပ္ရွားခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သံဃာ အႀကီးအကဲလည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ေက်ာင္းမွာပဲေနတယ္။ လွည့္လည္ၿပီးလို႔ ျပန္လာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို ေဖ်ာ္ရည္တိုက္ တာမ်ဳိးေတာ့ လုပ္တယ္
စက္တင္ဘာ ၂၅ မွာ စစ္တပ္ဘက္က ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ကုိ စီးနင္းဖို႔ ႀကိဳးစားေသးတယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ သံဆူးႀကိဳး စည္း႐ုိးေတြခ်ၿပီး ေက်ာင္းကို ၀ိုင္းထားတာ။ သံဃာေတြက စစ္သားေတြကို ေရွ႕ကို အတိုးမခံဘူး။ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ကို စစ္တပ္က ေနာက္ညမွာ ၀င္စီးပါတယ္။ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ည ၁၂ နာရီ သာသာမွာေပါ့။ ဦးဇင္းက ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ထဲမွာ မရွိဘူး။ ေက်ာင္းနဲ႔ကပ္လ်က္က ဒကာတစ္ဦးရဲ႕ ေျမေအာက္ခန္းထဲမွာ ခိုေအာင္းေနတာ။
အဲဒီညက စစ္တပ္က ေငြၾကာရံကို ၀င္စီးၿပီး ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္တယ္။ က်ည္ဆန္ကေတာ့ ေရာ္ဘာ က်ည္ဆန္ေတြနဲ႔ ပစ္ခံရေတာ့ အကုန္လံုးကြဲေပါ့။
မနက္မိုးလင္းေတာ့ ဦးဇင္းလည္း ေက်ာင္းထဲ ျပန္၀င္တယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ထဲ ၀င္၀င္ခ်င္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ေသြးကြက္ေတြကလည္း အိုင္ထြန္းေနတာပဲ။ ေက်ာင္းတိုက္ အသီးသီးမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ေသြးကြက္ေတြခ်ည္းပဲ။ မွန္ကြဲစ ေတြလည္း ျပန္႔က်ဲ၊ က်ည္ဆန္ေတြလည္း ျပန္႔က်ဲေနတာ ျမင္မေကာင္းပါဘူး။ စစ္ကားေတြနဲ႔ စစ္သားေတြက မနက္ ၄ နာရီက ျပန္ထြက္သြားၾကၿပီ။ ၀င္ေပါက္ အုတ္တံတိုင္းႀကီး က်ဳိးေနတယ္။ ၀ါးစိမ္း တုတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေက်ာင္းထဲမွာ ေတြ႕ရတယ္။
အဲဒီကာလက ေငြၾကာရံမွာ သံဃာအပါး ၂၀၀ ၀န္းက်င္ ရွိတယ္။ သံဃာအပါး ၁၅၀ ကို ညက စစ္တပ္က ဖမ္းဆီး သြားၾကၿပီး က်န္တဲ့ သံဃာအပါး ၅၀ ကေတာ့ ထြက္ေျပးၿပီး လြတ္ေျမာက္ သြားၾကတာေပါ့။
ဦးဇင္း ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ေငြၾကာရံရဲ႕ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေရ၀တ ရွိတယ္။ ဆရာေတာ္က အဲဒီအခ်ိန္က သက္ေတာ္ ၇၅ ႏွစ္ရွိၿပီေပါ့။
ဦးဇင္း ေက်ာင္းေရာက္ၿပီး ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားဖြယ္ရွိတာ ေလွ်ာက္ထား ေနတာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တိုင္းမွဴး ေရာက္လာတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းမွဴးေပါ့။
ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွာ လံုျခံဳေရးအတြက္ စစ္သား အေစာင့္အေရွာက္ေတြ လာခ်ထား ခ်င္တယ္တဲ့။ တုိင္းမွဴးက ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဦးဇင္းကေတာ့ ေျပာတာေပါ့။ စစ္သားေတြ မလိုပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတာ သံဃာပဲ လိုအပ္တာပါေပါ့။ ဦးဇင္းတို႔ ေျပာတာဟာ အရာမေရာက္ပါဘူး။ စစ္သား ၅၀၀ ေလာက္ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းပရ၀ဏ္ထဲ လာခ်သြားတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူတို႔က စီစဥ္ၿပီးသားပါ။ ဦးဇင္းတို႔ကို စကားအျဖစ္သာ ေျပာတာပါ။ စစ္သားေတြလည္း ေရွ႕တန္း စစ္မ်က္ႏွာလို သေဘာထားၿပီး ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ေနရာအသီးသီး ျဖန္႔ၾကက္ ယူလိုက္ၾကတယ္။
စစ္သား ၅၀၀ ေက်ာ္ဟာ ေသနတ္ေတြ ေမာင္းတင္ၿပီး အသင့္ အေနအထားနဲ႔ေပါ့။ အဲဒါ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ၂၇ နံနက္ပိုင္းေပါ့။ ၂၇ ရက္ ညမွာက်ေတာ့ တုိင္း သာသနာေရးက လူပုဂိၢဳလ္ေတြရယ္၊ အၾကံေပး ဦးအံ့ေမာင္ရယ္၊ သာသနာေရးဌာနက ကားေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကေရာ။
ဦးအံ့ေမာင္က ဆရာေတာ္ႀကီးရယ္၊ ဦးဇင္းရယ္ အပါအ၀င္ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းက က်န္သံဃာေတာ္ေတြကို ကမၻာေအးကို ပင့္ပါရေစတဲ့။ ဦးဇင္းကို ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေရ၀တကို ေလွ်ာက္တယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက
“အံ့ေမာင္ ငါေတာ့ လံုး၀မလိုက္ဘူး” လို႔ မိန္႔တယ္။
အဲဒီမွာ ဦးအံ့ေမာင္က
“ဦးဇာေနယ်၊ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ပင့္မရဘူး။ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ္လို သေဘာရသလဲ”တဲ့။
အဲဒီလို သူက ေလွ်ာက္ေတာ့
“ဆရာေတာ္ မလိုက္ရင္ က်ဳပ္လည္း မလိုက္ဘူး”လို႔ ဦးဇင္းက ဦးအံ့ေမာင္ကို ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
အဲဒီလို ဦးအံ့ေမာင္နဲ႔ ေျပာေနဆိုေနတုန္းမွာပဲ စစ္တပ္က စစ္ကားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းထဲ ၀င္လာၾကတယ္။ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕အ၀င္၀ သံတံခါးႀကီးကိုေတာ့ မေန႔ညက သူတုိ႔ကားနဲ႔ တိုက္ၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့ၿပီးၿပီ။
ေက်ာင္းရဲ႕အ၀င္၀ သံတံခါးႀကီး မရွိေတာ့ စစ္ကားနဲ႔ စစ္သားေတြဟာ ေက်ာင္းထဲကို တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ၀င္တာ ေပါ့။ သူတို႔မွာ ေသနတ္ေတြရွိတယ္။ စစ္ဖိနပ္ေတြလည္း မခြၽတ္ဘူး။
ဦးဇင္းတို႔ကို ကမၻာေအးကို မလိုက္လို႔ မရဘူးတဲ့။ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း လိုက္ရမယ္တဲ့။ ကားေတြ ထပ္ ေရာက္လာတယ္။ မလိုက္ရင္ ပစ္သတ္မယ့္သေဘာ။
စစ္တပ္အမိန္႔ကို ဦးဇင္းတို႔ မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူးဘဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေရ၀တ အပါအ၀င္ ေငြၾကာရံရဲ႕ က်န္သံဃာအားလံုးကို ကမၻာေအးကို ပင့္သြားၾကေရာ။ ဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တကို စစ္သားငါးေယာက္ အတင္းေပြ႕တင္တာ။ ကမၻာေအး ေရာက္ေတာ့ ဥတၱရေဆာင္မွာ ေနရတယ္။ အေပၚထပ္မွာ။
ဥတၱရေဆာင္ေရာက္ၿပီး ေနာက္ေန႔မွာ ဦးအံ့ေမာင္က
“ဦးဇာေနယ်က ေတာင္ဥကၠလာပကို ကြၽမ္းက်င္ပါတယ္။ ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္က မွန္ေတြကို တပည့္ေတာ္တို႔ ျပန္တပ္ဆင္ေပးမယ္။ အလူမီနီယမ္ဆိုင္တို႔ မွန္ဆိုင္တို႔ သြားၾကမယ္”တဲ့။
ေက်ာင္းထဲမွာ စစ္စိမ္းေရာ၊ တိုက္ပံု အျဖဴေတြေရာပဲ။
ဦးဇင္းနဲ႔ ဦးအံ့ေမာင္က ေတာင္ဥကၠလာပက အလူမီနီယမ္ဆိုင္ေတြ ေရာက္ၾကေရာ။ မွန္ေတြ ျပန္လည္တပ္ဆင္ဖို႔ မွာတာေပါ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဦးဇင္းလည္း ေက်ာင္း၀င္းထဲက မွန္ကြဲစေတြ ရွင္းေနတုန္း မွန္တပ္မယ့္ အလုပ္သမားေတြ ေရာက္လာၾကေရာ။ လူေတြကလည္း အျပည့္အသိပ္ ေရာက္ေနၾကၿပီး လူေတြက မေန႔ညက စစ္သားေတြ လုပ္ခဲ့ၾကပံုကို မေက်မခ်မ္း ခံစားေနၾကတာ။ ေဒါသ ထြက္ေနၾကတာ။လူေတြက ေသြးဆူေနၾကၿပီ။
“မွန္ေတြ ျပန္မတပ္ၾကနဲ႔။ ဒါ စစ္သားေတြက ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ၿပီး ခြဲသြားၾကတာ။ စစ္သားေတြ ျပန္တပ္လိမ့္မယ္”လို႔ လူေတြက ၀ိုင္းေျပာၾကတယ္။
အလူမီနီယမ္ အလုပ္သမား၊ မွန္ အလုပ္သမားေတြလည္း ျပန္သြားၾကေရာ။ ဦးဇင္းကို သူတို႔က ကမၻာေအး ဥတၱရေဆာင္ ျပန္ပို႔တယ္။ အဲဒီကတည္းက ဦးဇင္း ကမၻာေအးမွာ ေနရတယ္။
ဦးဇင္း ကမၻာေအးမွာ ၁၅ ရက္ ေနရတယ္။ ေက်ာင္းကို မျပန္ရေတာ့ဘူး။ ဦးဇင္းတို႔မွာရွိတဲ့ ၀တၳဳပစၥည္းေတြလည္း စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားေတြက သိမ္းဆည္းသြားတာေပါ့။ ရွာေဖြပံုစံေတာ့ ပါတယ္။ ရွာေဖြပံုစံထဲမွာ ျဖည့္သြင္းတဲ့ ၀တၳဳေငြေတြ၊ ပစၥည္းေတြ အခုထိ ဘာဆိုဘာမွ် ျပန္မရၾကပါဘူး။ သံဃာေတာ္ေတြကို ဒကာ၊ ဒကာမေတြက ပစၥည္းေလးပါး အတြက္ လွဴဒါန္းတဲ့ ေငြေတြအားလံုး သူတို႔က ယူငင္သြားၾကတာ။
ကမၻာေအးမွာ ဦးဇင္း ၁၅ ရက္ ေနစဥ္အတြင္း သူတို႔က ေအ၊ ဘီ၊ စီ အဆင့္သံုးဆင့္ခြဲတယ္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္း အခ်က္နဲ႔ ေအ၊ ဘီ၊ စီ အဆင့္ ခြဲသလဲဆိုတာေတာ့ ဦးဇင္း မသိဘူး။ လြတ္တဲ့ သံဃာလည္း လြတ္ၿပီ။ ဦးဇင္းလည္း သံဃာေတြ လွည့္တဲ့အထဲမွာလည္း တစ္ရက္မွ မပါဖူးဘူး မဟုတ္လား။ ဦးဇင္းက ဦးဇင္း စာ၀ါနဲ႔ ဦးဇင္း သီတင္းသံုးတာ။ ဓမၼာစရိယလည္း ေအာင္ၿပီးၿပီေလ။ ေက်ာင္းက သံဃာေတြကို စာျပန္ခ်ေနတာ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ကင္းရွင္းခဲ့တယ္ ဆိုေတာ့ ဦးဇင္းကို ျပန္လႊတ္ေပးမယ္ ထင္တာေပါ့။
ကမၻာေအးကေန ဦးဇင္းက အင္းစိန္ေထာင္ကို ေရာက္သြားပါေရာ။ ေထာင္ဗူး၀ ေရာက္ေတာ့ သကၤန္းခြၽတ္တဲ့။ လူ၀တ္လဲရတယ္။ လူ၀တ္လဲပါဆိုေတာ့ လဲရတာေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေရ၀တ ကေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္ကို မေရာက္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဦးဇင္းတို႔ ၁၀ ပါးကို ျပန္မလႊတ္ဘူး။
အင္းစိန္ေထာင္မွာက သီးသန္႔ေထာင္မွာ ေနရတာ။ မဇိၩမလိႈင္းက ကိုရဲလြင္ကိုလည္း သီးသန္႔ေထာင္မွာ ေတြ႕ တယ္။ လူေတြကလည္း ေထာင္ထဲမွာ ေဖြးေဖြးလႈပ္ေနတာပဲ။ ေထာင္ထဲမွာ ပြဲေတာ္လို ျပြတ္ေတာ့တာပဲ။
အဲဒီ သီးသန္႔ေထာင္ထဲမွာ စုစုေပါင္း ၅၀၀ ေလာက္ ရွိတယ္။
ဦးဇင္းတို႔ အင္းစိန္ သီးသန္႔ေထာင္မွာ ေလးလ ၾကာၿပီးေတာ့လည္း ပုဒ္မ မတပ္ေသးေတာ့ လြတ္မယ္ပဲ ထင္တာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ေတာင္ဥကၠလာပက သံဃာ ၁၀ ပါးကို ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးကို တင္မယ္တဲ့။ ဦးဇင္းတို႔ကို ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးကို ကားနဲ႔ ေခၚထုတ္သြားၾကေရာ။
ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးကို စြဲခ်က္တင္ေတာ့ ရဲေတြက အရပ္၀တ္ေတြနဲ႔။ သူတို႔က တရားလိုေပါ့။ ဦးဇင္းတို႔က တရား႐ုံးမွာ တရားသူႀကီးေရွ႕မွာ က်မ္းသစၥာဆိုတယ္။ ရဲေတြက ယူနီေဖာင္းလည္း မ၀တ္ဘူး။ က်မ္းသစၥာလည္း မဆိုဘူး။ ဒါကို သဘာ၀မက်ဘူး။ အဓိပၸာယ္လည္း မရွိဘူးလို႔ ဦးဇင္းတို႔က ယူဆတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က ရဲေတြလည္း က်မ္း သစၥာဆိုရမယ္လို႔ တရားသူႀကီးကို ေတာင္းဆိုတယ္။ အဲဒီ အေျခအေနမွာ ပဋိပကၡ ျဖစ္ၾကေရာ။
ဦးဇင္းတို႔ကို ပုဒ္မ တပ္တာကလည္း မ်ားတယ္။
၅၀၅ (ခ) ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို အၾကည္ညိဳ ပ်က္ေအာင္လုပ္မႈ။
၁၄၃၊ လူစုလူေ၀း လုပ္မႈ ၂၉၅၊ ၂၉၅၊ သာသနာ ညစ္ႏြမ္းေစမႈ။ အဲဒီ ၂၉၅ က ႏွစ္ခု။
ေနာက္ေန႔မွာ ႐ုံး ထပ္ထုတ္ျပန္တယ္။ အခ်ဳပ္သားေတြနဲ႔ ေရာေႏွာထားတယ္။ ပံုစံ ထိုင္ရမယ္တဲ့။
ဦးဇင္းတို႔က ပံုစံမထုိင္တတ္ဘူး။ ပံုစံ ထိုင္တယ္ဆိုတာ သံဃာေတြ ဘယ္လိုသိမွာလဲ။
ဦးဇင္းတို႔ကို လက္ထိတ္ ခတ္ထားတယ္။ အခ်ဳပ္သားနဲ႔ ေရာထားတယ္။ အင္းစိန္ သီးသန္႔ေထာင္ ျပန္ေရာက္ေတာ့ မင္းကိုႏိုင္တို႔ ေဌးၾကြယ္တို႔နဲ႔ တုိင္ပင္တာေပါ့။ မင္းကိုႏိုင္က ၿမိဳ႕နယ္မွဴးကို ေျပာျပေပါ့တဲ့။ အခ်ဳပ္သားေတြနဲ႔ မေရာေႏွာဘဲ သီးသန္႔ထားေအာင္ ေျပာၾကည့္ေပါ့တဲ့။ ဦးဇင္းက အဲဒါကို ေျပာဖို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွဴးကို-
“ဒကာႀကီး” လို႔ ေခၚလိုက္တယ္။
ၿမိဳ႕နယ္မွဴးက
“မင္း ငါ့ကို ဒကာႀကီး ေခၚစရာမလိုဘူး။ မင္းက လူ။ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ဘူး”တဲ့။
“ေဟ့ ငါတို႔က သိကၡာ မခ်ရေသးဘူးကြ။ မင္း ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ဘူးလား”
ဦးဇင္းက ၿမိဳ႕နယ္မွဴးကို ျပန္ေျပာတယ္။ အဲဒါ ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးေရွ႕မွာ။
“မင္းတို႔ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ဘူး။ လူေတြ” တဲ့။
ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတို႔အဖြဲ႕ ၁၀ ပါးက ေျမႀကီးေပၚ ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး ေမတၱာသုတ္ကို ရြတ္ဆိုၾကေတာ့တယ္။
ဦးဇင္းတို႔က တရား႐ုံးေရွ႕ ေျမျပင္ေပၚမွာ ထိုင္ခ်ၿပီး ေမတၱာသုတ္ ရြတ္တာ။ လူေတြ အမ်ားႀကီး ဦးဇင္းတို႔ဆီ ၀ိုင္းလာၾကတယ္။ တရား႐ုံးမွာ လူေတြမ်ားလာၿပီ။ ရဲေတြ မ်က္လံုးျပဴးၿပီး ၿမိဳ႕နယ္မွဴးလည္း ဘာမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဦးဇင္းတို႔မွာ လက္ထိတ္ေတြ ခတ္ထား ခံရတယ္။ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္နဲ႔ အျခား ဦးဇင္းရဲ႕ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္ကို တြဲၿပီး ေျခခ်င္းခတ္လို႔။
အေျခအေနက အဲဒီလို ျဖစ္လာေတာ့ စစ္ကား ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ စစ္ဗိုလ္ေတြက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ပါပဲ။
“ဦးဇင္းတို႔ကို မထိမခုိက္ေစနဲ႔၊ မနာက်င္ေစနဲ႔၊ ၀ိုင္းၿပီး ‘မ’ ေရႊ႕ၾက”လို႔ စစ္ဗိုလ္က စစ္သားေတြကို အမိန္႔ေပးတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးမွာ အမႈမစစ္ျဖစ္ဘဲ အခ်ဳပ္ကားေပၚကို ဦးဇင္းတို႔ ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ အင္းစိန္ သီးသန္႔ေထာင္ကို ျပန္ေရာက္သြားတယ္။
ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ့ ေတာင္ဥကၠလာပ တရား႐ုံးကို ႐ုံးမထုတ္ေတာ့ဘူး။ ေထာင္တရား႐ုံးလား၊ စစ္ခံု႐ုံးလားပဲ။ အဲဒီ အင္းစိန္ေထာင္မွာပဲ စြဲခ်က္တင္တယ္။
အရင္ ပုဒ္မေတြအျပင္ ပုဒ္မတစ္ခု ထပ္တိုးတယ္။
၃၅၃ နဲ႔ စြဲတယ္။ တရား႐ုံးကို ေႏွာင့္ယွက္မႈ၊ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳမႈ၊ ရဲေတြကို ပုန္ကန္မႈတဲ့။ ရဲေတြကို ဦးဇင္းတို႔က လက္သီးနဲ႔ လိုက္ထိုးတယ္၊ ေျခေထာက္ေတြနဲ႔ လိုက္ကန္တယ္တဲ့။
ဦးဇင္းတို႔မွာ လက္ထိတ္ေတြနဲ႔ပါ။ ေျခေထာက္ ကလည္း ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ႔ သူ႕ေျခေထာက္ ပူးတြဲ ခတ္ထားတာပါ။ ဘယ္လိုလုပ္ လက္သီးနဲ႔ ထိုးႏိုင္မွာလဲ၊ ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္ႏိုင္မွာလဲ။ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါလို႔ အင္းစိန္ေထာင္ တရား႐ုံးမွာ ေခ်ပတယ္။
ဦးဇင္းတို႔က ေရွ႕ေန ငွားရမ္းခြင့္ မရသလို ကိုယ္တိုင္ အျဖစ္မွန္ကို ေျပာခြင့္မရပါဘူး။ ခုခံ ေခ်ပခြင့္ မရပါဘူး။
ပုဒ္မေတြ အသီးသီးေပါ့။ ဘယ္ပုဒ္မက ဘယ္ႏွႏွစ္ေပါ့။
ပုဒ္မ ၂၉၅ သာသနာ ညစ္ႏြမ္းေစမႈက ႏွစ္ခုေတာင္ တပ္ထားတာ။ ၂၉၅ တစ္ခု ေထာင္ ႏွစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ခု တပ္ထားေတာ့ ၂၉၅ ကိုက ေလးႏွစ္ေပါ့။ ပုဒ္မ အသီးသီး စုေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဦးဇင္းက ေထာင္ ရွစ္ႏွစ္နဲ႔ ေျခာက္လ က်ပါတယ္။
ဦးဇင္းက ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မႏႊယ္ဘဲ၊ ေရႊ၀ါေရာင္မွာ မလႈပ္ရွားဘဲေတာင္ ဒီေလာက္ က် ခဲ့တာ။ ဦးဇင္း ဦးျပည္ေက်ာ္တို႔လို ‘ဇ’ ရွိတဲ့ ဦးဇင္းမ်ဳိးေတြက ႏွစ္အမ်ားႀကီး က်မွာေပါ့ေလ။ ဦးျပည္ေက်ာ္တို႔ ဦးဣႏၵကတို႔က ႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာ ႀကီးပါတယ္။
ဦးဇင္းတို႔ ပထမ အင္းစိန္ေထာင္မွာ တစ္ႏွစ္ ေနရတယ္။ မိဘေဆြမ်ဳိးက ေထာင္၀င္စာ လာလာ ေတြ႕တာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ေထာင္၀င္စာ လာေတြ႕လို႔ မလြယ္ေအာင္ ငပလီ သံတြဲ ေထာင္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီ သံတြဲေထာင္မွာ စမ္းေခ်ာင္း ကိုကိုႀကီးတို႔ ဂီတကို၀င္းေမာ္တို႔နဲ႔ ဆံုရတယ္။
ဦးဇင္းလည္း အသည္းနာတာေပါ့။ ၂၀၁၃ မွာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေျခာက္ႏွစ္ျပည့္ပြဲ က်င္းပၾကမယ္။
၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ညတြင္ စစ္သားမ်ားက ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ကို အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းစဥ္ ဦးေခါင္း ဟက္တက္ကြဲသြားေသာ သက္ေတာ္ ၆၅ ႏွစ္ အရြယ္ ဦးအာစာရ ဘြဲ႕မည္ေတာ္ရ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးကို ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံု စကားေျပာခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ ဦးအာစာရ၏ ေျပာင္ေနေသာ ကတံုးေပၚမွာ အမာရြတ္ အႀကီးႀကီးကို ေတြ႕ရပါသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးအာစာရ၏ ေျပာျပခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
က်ဳပ္က ေခ်ာင္းဦး ဇာတိပါ။
ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ သိမ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ တိုက္အုပ္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးရင္း က်ဳပ္က ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔အတူ သီတင္းသံုးတာပါ။
စက္တင္ဘာ ၂၆ ည ၁၁ နာရီ ကတည္းက စစ္သားေတြက ေက်ာင္းအျပင္မွာ ေစာင့္ေနၾကပါၿပီ။ ေက်ာင္းအျပင္မွာ စစ္သားအျပည့္ပါပဲ။
ည ၁၁ နာရီေက်ာ္ေတာ့ တံုးေမာင္း ေခါက္သံေတြ ၾကားရတယ္။ အျခား ေက်ာင္းေတြက ေခါက္တာ။ အဲဒီညက က်ဳပ္ရဲ႕ က်ဳပ္ရြာက ဧည့္သည္ေတြလည္း ေရာက္ေနၾကတယ္။ သူတို႔က တိုက္အုပ္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ကန္ေတာ့ဖို႔ ကန္ေတာ့ပြဲကို ပစၥည္း အျပည့္အစံုနဲ႔ ျပင္ဆင္ထားတာပါ။
ည ၁၂ နာရီေက်ာ္ေတာ့ စစ္သားေတြဟာ သံတံခါးကို စစ္ကားနဲ႔ တုိက္ၿပီး ေက်ာင္းထဲကို ၀င္ေရာက္လာၾကတယ္။ အာမခံ ေသာ့ႀကီး ခတ္ထားတာ။ ေသာ့ႀကီး ျပဳတ္ထြက္ သြားတာေပါ့။ အုတ္တံတိုင္းလည္း က်ဳိးပဲ့သြားတာေပါ့။ သံတံခါးႀကီး လဲက်ေတာ့ ဦးဇင္း တစ္ပါးေပၚ သံတံခါးႀကီး ၀ုန္းဆို က်လာတာ။ အဲဒီ ဦးဇင္းလည္း ေမ့လဲသြားေရာ။
ေက်ာင္းကိုလည္း ေရာ္ဘာ က်ည္ဆန္ေတြနဲ႔ မြစာၾကဲေအာင္ ပစ္ခတ္ၿပီးၾကၿပီ။
ေက်ာင္းထဲ၀င္လာတဲ့ စစ္သားေတြဟာ ခ်င္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂၚရခါးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ စစ္သား စစ္စစ္ေတြပါ။ စစ္သားေတြက စစ္ဖိနပ္ မခြၽတ္ဘဲ ေသနတ္ေတြနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီး အတင္း ၀င္လာၾကတာဟာ သူ ပုန္ ၀င္စီးသလိုပါပဲ။
စစ္သားေတြရဲ႕ အေနာက္မွာ လူေတြ ပါလာတယ္။ စြမ္းအားရွင္ေတြ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ လက္ထဲမွာ ၀ါးစိမ္းတုတ္ေတြနဲ႔ လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အကုန္တုတ္ေတြနဲ႔၊ ၀ါးစိမ္း တုတ္ေတြေရာ၊ နံပါတ္ တုတ္ေရာပဲ။
ေက်ာင္းထဲေရာက္တာနဲ႔ ႐ုိက္ၾက၊ ႏွက္ ၾကေတာ့တာပဲ။ သံဃာေတြရဲ႕ေခါင္းကို ႐ိုက္ခြဲတယ္။ ေခြးေတြ၊ ၀က္ေတြ ဆြဲေခၚသလို သံဃာေတြကို ေက်ာင္းအ၀င္၀ကို ဆြဲေခၚလာၾကၿပီး ေမွာက္ခိုင္းတယ္။
ေဟာဒီ စာခ်ေဆာင္ရဲ႕ေရွ႕မွာ က်ဳပ္တို႔ ေမွာက္ေနရတာေပါ့။ က်ဳပ္ ေခါင္းကိုလည္း ႐ိုက္ခြဲလိုက္တယ္။ ေသြးေတြ ျဖာက် သြားတာေပါ့။ ေမွာက္ၿပီး ေခါင္းကို ေျမႀကီးနဲ႔ ကပ္ထားရတာ။ က်ဳပ္ရြာက ဧည့္သည္ေတြလည္း ဖမ္း တာပဲ။ သူတို႔ရဲ႕ ေငြေတြ၊ ေရႊေတြ အကုန္ယူၾကတာပဲ။
စစ္သားေတြက သူတို႔ကို အျမင္မခံဘူး။
“ေခါင္းမေမာ့ရဘူး။ မၾကည့္ရဘူး”တဲ့။
ညဥ့္ ၁ နာရီမွာေတာ့ သံဃာေတြဟာ သကၤန္း မရွိေတာ့ဘဲ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေသြးအိုင္ ထဲမွာ အတံုးအ႐ုံး ေမွာက္ေနၾကရၿပီ။ ေျခေထာက္နဲ႔ သံဃာရဲ႕ေခါင္းကို ကန္ၾကတယ္။
ေခါင္းေမာ့တာနဲ႔ တုတ္က ေခါင္းေပၚ က် လာေတာ့တာပဲ။ ေက်ာင္းထဲမွာ ရွာေဖြၾကတယ္။ ေတြ႕တဲ့ပစၥည္း ယူၾကတယ္။ ရွာေဖြတာေတာ့ ရွာေဖြပံုစံ ပါတယ္ ေျပာတာပဲ။ ဦးေဃာသိတဆိုတဲ့ ဦးပဥၥင္း ဆိုရင္ ေငြကိုးသိန္း သံုးေသာင္း ပါသြားတယ္။ ရွာေဖြပံုစံထဲမွာ သူတို႔က ေရးတယ္။ အခု ၂၀၁၃ အထိေအာင္ ျပန္သြားေတာင္း တာလည္း မရပါဘူး။ သဃၤန္းကြၽန္းဘဏ္ အပ္ထားတယ္ ေျပာတာပဲ။
က်ဳပ္ကေတာ့ ေထာင္မက်ပါဘူး။ ကမၻာေအးမွာ ေနရတယ္။ စစ္ေဆး ေမးျမန္းတာ ခုနစ္ႀကိမ္ ခံရတယ္။ ကမၻာေအးမွာ ေနရတာ သံုးလၾကာတာေပါ့။ သံုးလၾကာၿပီးမွ ျပန္ လြတ္လာတာ။
ေငြၾကာရံ ေက်ာင္းတိုက္ထဲက နီရဲတဲ့ ေသြးကြက္ေတြထဲမွာ က်ဳပ္ေသြးလည္း ပါတာေပါ့။ ညတြင္းခ်င္း အင္တာနက္ကို တင္တဲ့သူက တင္ေတာ့ ကမၻာကို ညတြင္းခ်င္းပဲ ေငြၾကာရံထဲက ရဲေနတဲ့ ေသြးကြက္ေတြက ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားေတာ့တာေပါ့။
က်ဳပ္ကေတာ့ သံဃာေတြအေပၚ စစ္သားေတြရဲ႕ ရက္စက္မႈကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ ကမၻာမေၾက ပါဘူး။
(ဆရာေမာင္ကိုကုိ(အမရပူရ)၏ "အသည္းနာ ကမၻာမေက်(ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး)" စာအုပ္မွ စာေရးသူ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
No comments:
Post a Comment